Choose language

Pitkäaikainen yhteistyö kehitti Kauppahalli24 toimintaa

Kauppahalli24 halusi kehittää toimintansa vastaamaan kasvaneeseen kysyntään ruoan verkkokaupassa

Hanna-Kaisa Risku on ollut alusta asti mukana Kauppahalli24:n toiminnassa ja toimii nykyisin markkinointijohtajana. Toiminta on kasvanut joka vuosi ja palveluvalikoima laajentunut, silti perusresepti toimii aina vain.

”Ostamisen tulee olla helppoa ja kaiken pitää toimia koko ostopolun ajan. Jos tuotteiden valinta on hankalasti toteutettu tai kassalta ei löydy mieluista maksutapaa, niin moni etsii vaivattomamman tavan ostaa. Lisäksi koko palvelupolkua pitää kehittää jatkuvasti, jos aikoo pysyä mukana”, Hanna-Kaisa tiivistää. 

Palveluvalikoiman laajentaminen on trendi monessa verkkokaupassa. Kauppahalli24 on laajentanut toimintaa kodin tarvikkeisiin, elämyslahjakortteihin ja paluukuljetuksiin. Kun asiakas on saanut ruokakassin, hän voi halutessaan laittaa kuljettajan mukana kierrätykseen esimerkiksi pahvia, pienelektroniikkaa tai paristoja.

Helppoa ja aikaa säästävää? Ottakaa rahani!

Palvelun käyttämisestä tulee nopeasti muutaman käyttökerran jälkeen helppoa rutiinia ja ostosten tekeminen on vaivatonta. Myös tilaamisen päätteeksi tapahtuva maksutavan valinta voi olla joko asiakasta sitouttava tai luotaan työntävä.

”Maksuvaihtoehdoista pitää löytyä itselle sopiva, tuttu ja turvalliseksi koettu maksutapa. Kauppahalli24:n kassalla on käytössä Visma Payn noin 15 maksutapaa, joista löytyy kullekin tuttu maksukortti, verkkopankki, pikamaksusovellus tai mobiililompakko,” Hanna-Kaisa sanoo.

"Maksuvaihtoehdoista pitää löytyä itselle sopiva, tuttu ja turvalliseksi koettu maksutapa."

Kauppahalli24:ssä tilaukset maksetaan tilausvaiheessa. Kilohintaisten tuotteiden maksu oikaistaan, kun tilaus on kerätty toimitettavaksi ja punnittu. Kuljetushinnoittelu ohjaa isoihin, viikoittain tehtäviin ostoksiin.

Korona toi leivän pöytään kotiinkuljetuksella

Kevät 2020 räjäytti verkkokaupan ja kotiinkuljetukset ennennäkemättömään kasvuun Näin kävi myös Kauppahalli24:ssä, jonka toimintamalli sopii hyvin kiristyneisiin turvallisuusvaatimuksiin.

”Kauppahalli24:n henkilökunta keräilee verkkokauppaostokset turvallisesti omasta keräilyterminaalista. Meillä ei ole kivijalkamyymälää, joten muut asiakkaat eivät koskettele irtomyynnissä olevia tuotteita. Yksi keräilijä kokoaa toimituksen terminaalissa puhtaat hansikkaat kädessä ja maski naamalla. Kontaktiton toimitus ovelle onnistuu myös”, Hanna-Kaisa kertaa nyt jo tutuksi tulleita hygieniarutiineja.

Arjen helppoutta ja omaa aika etsivät lapsiperheet ovat Kauppahalli24:n suurin asiakasryhmä. Kevät 2020 toi runsaasti uusia asiakkaita, kuten yli 70-vuotiaita ja muita riskiryhmäläisiä. Koronakevään asiakasryntäyksestä huolimatta Kauppahalli24:n toimitusvarmuus on peräti 99,8 prosenttia, ja erityisesti hyvin tavoitettava asiakaspalvelu saa paljon kiitosta.

”Koronan vaikutuksesta ihmisiä on alkanut entistä enemmän kiinnostaa tuotteiden alkuperä, puhtaus ja kotimaiset pientuottajat. Meillä elintarvikkeet eivät seiso keskusvarastoissa ja kaikki toimitetaan suoraan tuoreena perille. Tämä vähentää ruokahävikkiä”, Hanna-Kaisa kuvaa tilannetta.

Helppous, ajan säästö ja tuoreus ovat osoittautuneet oiviksi valteiksi, ja niistä aiotaan pitää kiinni jatkossakin. Palveluvalikoiman laajentaminen niin, että yhä useampia palveluita ja tuotteita saa yhdeltä kassalta ovat tulevaisuudessakin tiiviisti osana Kauppahalli24:n kehitystä.

Haluatko kuulla lisää Visma Payn verkkomaksuista?

Verkkomaksamisen asiantuntijamme auttavat sinua mielellään.