Mutkaton verkkokauppa jo 7 vuotta
Asiakastarina: Aarni Watch Company Oy
Kun kotimaisuus ja arvot yhdistävät
Aarni on ollut jo pitkään kotimainen verkkokauppa, jonka keskiössä ovat yrityksen arvot, Suomen luonnon materiaalit sekä kestävä kehitys. Maksupalvelun valinnassa otettiin huomioon heti alussa maksamisen helppous ja upotettu maksusivu, joka on osa toimivaa ja mutkatonta kokonaisuutta.
Luonnonmateriaaleja kunnioittaen
Aarni Watch Company Oy, eli tutummin Aarni, sai alkunsa vuonna 2015, kun kolme lapsuuden kaveria kiinnostui luonnonmateriaalien tuomisesta osaksi rannekelloja. Luonnonmateriaaliksi valikoitui jo alussa puu, sillä Suomessa on paljon puumateriaaleja. Kun ihmiset arvostavat metsää, Aarnille oli helppo valinta alkaa käyttämään suomalaista puuta rannekellojen materiaalina. Suomalaisen puun hienous on siinä, että pohjoismainen puu käy läpi neljä kovaa vuodenaikaa, jolloin puuaineskin kasvaa hitaasti sitkeäksi ja kestäväksi ja on näin erinomainen kellon pieniinkin osiin ja rannekkeisiin.
"Siitä se ajatus sitten lähti."
Arvot verkkokaupan keskiössä
Koko toiminnan keskiössä on innovatiivinen työ ja Aarnia voidaankin kutsua edelläkävijäksi, sillä Suomen luonnon materiaaleja ei ole ennen käytetty näissä yhteyksissä. Aarni tuo ekologisia luonnonmukaisia materiaaleja kiinnostavalla ja tyylikkäällä tavalla osaksi rannekelloja, aurinkolaseja, laukkuja ja lompakoita.
Verkkokaupan keskiössä ovat tietenkin yrityksen arvot. Aarni on rehti, suora, aito ja luotettava toimija. Aarni haluaa, että kaikki pelaa ja mikäli asiakkaalla olisi kysyttävää maksuihin, tilauksiin kuin tuotteisiin liittyen, niin mutkaton asioiden hoitaminen ja loppuasiakkaan puolella oleminen on tärkeää. Kestävä kehitys on kaiken taustalla, ja asiakkaiden palaute otetaan vastaan ilomielin ja sen avulla kehitetään ja rakennetaan palvelua.
Klikkauksien minimointi on avain tyylikkääseen kassanäkymään
Aarni avasi heti 2015 verkkokaupan ja tietenkin kuvioon astui myös maksutavat keskeisessä roolissa. Silloin Visma Pay oli Maksukaista, mutta verkkomaksupalvelun toiminnallisuus on pysynyt samana. Aarni lähti Maksukaistan matkaan aikoinaan kassanäkymän vuoksi. Kassanäkymän pitää olla mahdollisimman simppeli, jotta asiakkaan ei tarvitse poistua erikseen moneen eri portaaliin. Mitä enemmän klikkauksia asiakas joutuu tekemään, sitä suurempi on riski konversion menettämisestä. Maksutavat saadaan Visma Paylla tuotua selkeästi näkyville, tyylikkäästi.
"Käyttöliittymä on sulava ja vältytään turhilta klikkauksilta ja hinnoittelu on hyvinkin kilpailukykyinen."
Aarnin verkkokaupassa alustana on Wordpress + WooCommerce. Kassasivulla on upotettu maksusivu, jotta asiakas ei joudu tekemään yhtään ylimääräistä siirtymää siirtyessään kassasivulle.
"Emme halua ohjailla asiakasta kassalla monen sivun läpi. Jokainen ylimääräinen klikkaus on riski, että asiakas tuleekin toisiin ajatuksiin ja ostos jää kesken."
Kassasivun ajatuksena on se, että siinä on samalla sivulla maksa ja tilaa -painike. Asiakas ei ohjaudu enää eteenpäin, muuta kuin maksun varmistukseen. Kassasivulla on siis upotettuna ja nähtävillä kaikki tiedot ja maksutavat. Upotettu maksusivu vähentää keskeytettyjä maksutapahtumia ja on osa verkkokaupan mutkatonta kokonaisuutta. Aarni haluaa olla mutkaton koko asiakkaan matkan ajan. Aarnin toimintamalli on “inhouse” -tyyppinen, jolloin verkkosivukehitys, asiakaspalvelu ja markkinointi on samassa huoneessa. Aarni kykenee tekemään paljon asiakkaan eteen, josta asiakas on kiitollinen.
"Maksaminen on keskeinen osa asiakkaan ostokokemusta, mikä heijastuu myös koko brändiin."
Visma Pay luotettavana ja turvallisena kumppanina
Aarni kokee, että on pysynyt Visma Payn kelkassa kaikki nämä vuodet luotettavuuden vuoksi, ja siksi että homma on toiminut hyvin. Mikäli maksutavoissa olisi ongelmia, niin se on sama asia kuin koko verkkokauppa olisi alhaalla, mutta näin ei ole onneksi ollut. Kaikinpuolin Visma Pay on toiminut ja toimii edelleen hyvin, juuri siinä tarkoituksessa kun se aikoinaan on hankittu seitsemän vuotta sitten.
Mobiilimaksamisesta erityisesti MobilePay on yleistynyt maksutapana ja tämän lisäksi myös laskuvaihtoehdoille löytyy kysyntää. Aarnilla koetaan ehdottoman tärkeäksi, että verkkokauppa tarjoaa kuluttajille tuttuja maksutapoja, sillä ne mielletään turvalliseksi ja helpoksi.
"Kuluttaja-asiakas odottaa turvallista ja tuttua maksutapaa. Se lisää myös verkkokaupan luotettavuutta ja ”kotoisuutta” asiakkaan mielessä."
Aarni kokee, että alihankintaverkoston hankkimisella on suuri merkitys Aarnin asiakkaiden asiastyytyväisyyteen. Mikäli jokin alihankittu palvelu ei toimisi odotuksien mukaisesti, vaikuttaisi se asiakkaan fiilikseen Aarnista. Kauppiaan tehtävä on siis varmistaa, että alihankintaverkosto toimii. Visma Pay on todettu toimivaksi ratkaisuksi. Tutustu Aarnin verkkokauppaan ja Visma Payn integraatioon tarkemmin Aarnin verkkokaupassa.
Nopeat vastaukset viesteihimme on ehdoton plussa. Teknisesti integraatio on toiminut luotettavasti ja sulavasti.
Niklas Tuokko
Aarni Watch Company Oy
Haluatko kuulla lisää Visma Payn verkkomaksuista?
Verkkomaksamisen asiantuntijamme auttavat sinua mielellään.